Kec

Kec

Svako leto u poslednjih deset godina provodim na nekoj od atraktivnih destinacija širom Evrope. Putovao sam automobilom, autobusom, vozom, biciklom od Grčke pa sve do Španije. Putničkim automobilom Hyundai i30 obišao sam veliki deo Srbije, Crne Gore, Albanije, Grčke i Bugarske. Vozom sam išao do Hrvatske, Crne Gore i Makedonije, autobusom sam prošao veliki deo Evrope. Bicikom sam se vozio po celom Balkanu.

Sve je to lepo i interesantno na svoj način. Pravi avanturistički duh uz dovoljan naboj adrenalina pokazuje se tek pri putovanju biciklom, jer za putovanje autobusom i vozom zaista ne morate da razmišljate ni o čemu u toku vožnje – pa je upravo iz ovog razloga letovanje na bicikli bila moja omiljena opcija. S obzirom da sam ove godine bio prenatrpan poslom i sprečen da treniram koliko sam trebao, odlučio sam se da kupim još jedan automobil sa kojim ću imati letnju avanturu podjednako atraktivnu kao kada bih krenuo na put biciklom. Moj izbor je pao na “Keca”.

Zastava 101 Skala 55, “Stojadin” ili popularno – “Kec”, automobil koji je proizvodila fabrika “Zastava automobili” iz Kragujevca, od 1971. do 2008. godine. Nastao je na bazi tada tehnički veoma modernog „Fijata 128“, sa malo izmenjenim zadnjim delom — petim vratima i bio jedan od prvih automobila proizvođenih u danas prevlađujućoj „hečbek” varijanti.

Automobil koji sam uzeo proizveden je 1990. godine, sa karakteristikama: 1116 kubnih centimetara, 40,5 kW snage motora, boja 3D crvena tamna. Ima ugrađen i atestiran plinski sistem Lovato sa bocom u koju staje 30 litara TNG-a. Plaćen je “celih” 280 EUR, a od početnih ulaganja sam imao: komplet svećica, filter za vazduh, metlice brisača, komplet osigurača 8V/16V, dopunu kompleta sijalica, promenu membrane na plinskom uređaju. Proverio sam kompletnu elektroniku, mehaniku i dodao neke funkcionalnosti u vodu multimedijalnih uređaja, držača za mobilni telefon i sl. Mašina je spremna za put, i u četvrtak, 5. jula, idem na probnu vožnju do Vlasinskog jezera.

Nekoliko fotografija sa ture:

Zastava 101
Zastava 101 na obali Vlasinskog jezera
Vidikovac – Suva planina
Početak oštrog makadama ka mahali Diminci
Parking u prirodi
Silazak na asfalt
Zastava 101
Julski dan na Vlasinskom jezeru
Detalj sa puta

Prešao sam 240 kilometara i potrošio (samo!) 16 litara auto-gasa, što mi govori da je potrošnja zaista minimalna, imajući u vidu starost vozila i karakteristike puta kojim sam se vozio (konstantni uspon, puno krivina i 9 km vožnje van asfalta u prvom i ređe drugom stepenu prenosa). U toku ovog leta planiram da se “prošetam” po državama bivše Jugoslavije, napravim 5000 kilometara od Vardara pa do Triglava, na toj turi obiđem mesta koja me interesuju, ali i da osvojim nekoliko najviših vrhova bivše nam domovine.


1 thought on “Kec”

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.